četvrtak, veljače 25, 2010

Slovenci ce gradit Tunel Vjenac u Gorici-Zenica

Najveći do sada graditeljski zahvat na autoputu na koridoru 5C u BiH, tunel Vijenac, dug tri kilometra, najvjerovatnije će graditi slovenska kompanija SCT, saznaje "Dnevni avaz". Ova firma ponudila je najnižu cijenu, 54 miliona eura, što je za osam miliona manje od drugoplasirane, a dvostruko manje od najviše ponuđene cijene.
Uvjeti EBRD-a za izgradnju ovog tunela bili su dosta oštri, tako da je jedina bh. kompanija koja je uopće konkurirala bila "Integral inženjering". Ona je nastupila u konzorciju s hrvatskim "Konstruktorom" i zauzela četvrto mjesto. Zvanično proglašenje pobjednika na ovom tenderu uslijedit će nakon što se obavi računska kontrola svih ponuda. Inače, zanimljivo je da se ponovila situacija s prethodnom dionicom, Kakanj - Bilješevo, odnosno da su ponuđene cijene mnogo niže od očekivanih.Za ovaj tunel, koji predstavlja drugu od tri dionice između Kaknja i Zenice, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila je kredit od 60 miliona eura, ali u taj iznos nije uračunat PDV. S ovim porezom, vrijednost projekta bila je procijenjena na oko 75 miliona eura.
S obzirom na to da je u ponude kompanija uračunat PDV, ispada da je cijena koju je ponudila slovenska kompanija za čak 20 miliona, odnosno za oko 30 posto, niža od očekivane.Radi se o tunelu s dvije cijevi duge po tri kilometra, po jedna u oba smjera, što znači da će se, praktično, graditi šest kilometara tunela.Kredit za ovu dionicu već je ratificiran, dobivena je urbanistička saglasnost, glavni projekt je završen, a eksproprijacija je pri kraju. Do početka aprila očekuje se dobivanje građevinske dozvole, konačno proglašenje izvođača, kao i okončanje rješavanja imovinskopravnih odnosa, kako bi radovi mogli početi.

Ponude u eurima
54.051.113
SCT Slovenija
62.081.529
"Primorje" Slovenija
67.696.280
"Hidroelektra" Hrvatska
71.706.026
"Konstruktor" Hrvatska - "Integral inženjering"
78.181.982
"Toto Construction" Italija
78.785.238
"Strabag" Austrija - "Vijadukt" Hrvatska
116.150.328
"Alpina" Austrija - "Osijek Koteks" Hrvatska - CMT Slovenija

Slovenska kompanija SCT uputila je zahtjev Direkciji cesta FBiH da joj odobri dodatne radove na prvoj dionici sarajevske zaobilaznice, čime će troškovi ugovora porasti, saznaje „Dnevni avaz“.
Podsjetimo da je direktor Direkcije Ljubo Pravdić nedavno za naš list najavio ovakvu mogućnost. No, iz Direkcije jučer nisu željeli ni potvrditi ni demantirati ovu informaciju. Samo nam je saopćeno da ugovor još nije mijenjan.
SCT je ovaj posao dobio tako što je ponudio cijenu za 16 miliona eura nižu od one koju je dala drugoplasirana firma. Mnogi su odmah rekli da je ona dampinška, odnosno nerealno niska, i da će Slovenci na kraju tražiti još novca za završetak posla. To se sada ispostavlja tačnim.
Problem je što je od evropskih banaka dobiven kredit u iznosu iz ugovora, pa sada nije jasno iz kojih će se fondova namaći dodatna suma, hoće li za to uopće biti novca ili će radovi morati biti obustavljeni.
Također, SCT do danas nije isplatio dugove domaćim kompanijama koje kao podizvođači, za male pare, rade ovaj dio autoputa, iako Direkcija Slovencima redovno daje novac za završene radove. Semin Mašić, direktor „Hidrogradnje“, kaže za naš list da ovih dana treba imati sastanak s predstavnicima SCT-a o naplati duga. - Moguće je da su oni zapali u probleme kako završiti projekt. Mi, međutim, nećemo moći nastaviti radove ako nas oni ne mogu finansijski pratiti - jasan je Mašić.

Uprkos svemu, SCT će najvjerovatnije dobiti još jedan krupan posao na koridoru 5C, gradnju tunela Vijenac. I ovog puta Slovenci su se poslužili istom taktikom, pa su, kako smo jučer objavili, ponudili cijenu za osam miliona eura, odnosno za skoro 15 posto nižu od drugoplasirane, a za čak 20 miliona eura nižu od očekivane. Stručnjaci ponovo upozoravaju da se radi o dampingu.

- To je izrazito niska ponuda, jer je realna cijena oko 75 miliona eura. Mislim da ponovo pokušavaju niskim cijenama ući u projekt, a kasnije dodatnim zahtjevima to nadoknaditi kaže Mašić. Ovo je treći veliki posao koji bi SCT mogao dobiti u BiH, jer je, osim zaobilaznice, gradio i prvu dionicu na koridoru 5C, Jošanica Podlugovi.
Jedan sagovornik „Dnevnog avaza“ način na koji slovenska kompanija dobiva poslove slikovito objašnjava riječima da „SCT ima bolje pravnike nego inžinjere“. Podsjetimo da je slovenska policija još 2008. privela direktora ove kompanije Ivana Zidara zbog sumnji u pranje novca, između ostalog i preko BiH.










Nema komentara:

HVALA NA POSJETI BLOG ZENICA-GORICA NA INTERNETU