Bh. konzorcij počinje radove na poddionici Gorica-Drivuša
U ponedjeljak će bh. konzorcij, koji čine kompanije Euroasfalt, ŽGP, Hidrogradnja i GP put, započeti radove na LOT-u 3, poddionici Gorica - Drivuša autoputa Kakanj - Drivuša, na trasi Koridora 5-C. Danas je potpisan i Ugovor za nadzor, koji će na LOT-u 3 vršiti kompanija "Inocsa" iz Španije, u saradnji s lokalnim partnerima.
Kako je već ranije najavljeno iz Federalne direkcije autocesta, u drugoj polovini oktobra bit će upriličeno zvanično uvođenje u posjed izvodača radova, bh. konzorcija, čime se stiču uslovi da izvodači s mašinama početkom naredne sedmice uđu na gradilište i započnu radove. Rok za izgradnju poddionice Gorica - Drivuša je dvije godine, a vrijednost ugovora 24 miliona eura.
Paralelno s ovim aktivnostima, u toku je evaluacija pretkvalifikacija za dionicu Kravice - Bijača, te evaluacija poziva za izražavanje interesa za nadzor na dionici Bijaca - Zvirovici. Od najavljenih aktivnosti 26. oktobra će biti otvorena pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Kravice - Zvirovići.
Uporedo se priprema pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Vlakovo - Suhodol, koja bi trebala biti objavljena za 20 dana. Pomenute dionice se finasiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
"Ovih dana očekujemo odluku Upravnog odbora Evropske investicijske banke (UO EIB), a kako bi se krenulo u pretkvalifikaciju za dinice Suhodol - Lepenica, Lepenica - Rakovica, Rakovica - Vlakovo i Svilaj - Odžak. Sve je to planirana dinamika prema kojoj smo najavili otvaranje osam novih gradilišta u 2011", izjavio je Erdal Trhulj, direktor federalne Direkcije autocesta.
Trhulj je kazao da se 20. oktobra stiču uslovi za potpisivanje ugovora sa BH konzorcijem koji čine "IPSA Institut" i "DIVEL Sarajevo", za izradu glavnog projekta brze ceste Lašva - Donji Vakuf, na dionici od Lašve do Nević polja u dužini 23,66 km, a tačan datum potpisivanja ugovora će odrediti Ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH.
Povodom objavljenog tendera za izradu glavnog projekta za dionicu Tarčin - Konjic dužine 21,7 km, objavljenog u srijedu, 13. oktobra, Trhulj je izjavio da se radi o projektu koji predstavlja jednu od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5-C. Naime, projekt predviđa svega 3 km trase, a sve ostalo su objekti. Tačnije, dionica ima 13 tunela i 15 vijadukata, od kojih je najduži tunel "Ivan" 3.180 m, uz čitav niz drugih tunela dužine od 1.500 m, 1.200 m i 800 m, uz koje će se graditi veliki broj vijadukata.
Trhulj je dodao da je malo dionica u Evropi koje imaju gotovo 80 posto učešća objekata, kao što je slučaj s dionicom Tarčin - Konjic te da će ista biti veoma skupa za izgradnju.
"Prema financijskoj projekciji do 2015. JP Autoceste FBiH će imati višak prihoda, koje će osigurati mogućnost novog kreditnog zaduženja od 300 do 400 miliona eura, a njihova raspodjela ostaje na strateškoj odluci Vlade FBiH", kazao je Trhulj, koji je pojasnio da će se, tim u vezi, Vlada FBiH morati opredijeliti da li će sredstva koja su na raposlaganju JP-u Autoceste FBiH za nova zaduživanja usmjeriti za investiranje dionice Tarčin - Konjic u potpunosti ili izgradnju manjih dionica kao što su Počitelj - Mostar Jug i Donja Gračanica - Nemila, koja ima veliki promet i upola je jeftinija.
Trhulj je još kazao da će Direkcija tražiti kredit za izgradnju dionice Počitelj - Mostar, za koju je glavni projekt radilo Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH, a nakon potvrde informacije da su stečeni svi potrebni preduslovi.
On je dodao da je Direkcija u proteklom periodu intenzivno radila na rješavanju varijantnih rješenja za Počitelj.
"Prije otprilike mjesec dana uposlili smo šest novih inžinjera, od kojih su tri projektanta. Urađeno je pet varijanti bliskih rješenja mosta Počitelj i predložili smo Ministarstvu prostornog uređenja FBiH da sazovu stručni sastanak nadležnih institucija kako bi se izvršilo razmatranje urađenih varijanti i vrednovanje istih softverskim putem", kazao je Trhulj.
Kako je pojasnio, nakon odabira najbolje varijante, rješenje bi moglo izaći u javnost i pred Parlament BiH.
"Mislimo da je to velika pomoć Direkcije cijeloj FBiH, Parlamentu i Ministarstvu prostornog uređenja FBiH, posebno jer je to urađeno vlastitim snagama. To je ujedno potvrda da domaći inžinjeri mogu da se suoče s najzahtjevnijim izazovima i ponude kvalitetnija rješenja od najrenomiranijih kuća koje imaju velika iskustva u projektovanju", izjavio je Trhulj.
Paralelno s ovim aktivnostima, u toku je evaluacija pretkvalifikacija za dionicu Kravice - Bijača, te evaluacija poziva za izražavanje interesa za nadzor na dionici Bijaca - Zvirovici. Od najavljenih aktivnosti 26. oktobra će biti otvorena pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Kravice - Zvirovići.
Uporedo se priprema pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Vlakovo - Suhodol, koja bi trebala biti objavljena za 20 dana. Pomenute dionice se finasiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
"Ovih dana očekujemo odluku Upravnog odbora Evropske investicijske banke (UO EIB), a kako bi se krenulo u pretkvalifikaciju za dinice Suhodol - Lepenica, Lepenica - Rakovica, Rakovica - Vlakovo i Svilaj - Odžak. Sve je to planirana dinamika prema kojoj smo najavili otvaranje osam novih gradilišta u 2011", izjavio je Erdal Trhulj, direktor federalne Direkcije autocesta.
Trhulj je kazao da se 20. oktobra stiču uslovi za potpisivanje ugovora sa BH konzorcijem koji čine "IPSA Institut" i "DIVEL Sarajevo", za izradu glavnog projekta brze ceste Lašva - Donji Vakuf, na dionici od Lašve do Nević polja u dužini 23,66 km, a tačan datum potpisivanja ugovora će odrediti Ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH.
Povodom objavljenog tendera za izradu glavnog projekta za dionicu Tarčin - Konjic dužine 21,7 km, objavljenog u srijedu, 13. oktobra, Trhulj je izjavio da se radi o projektu koji predstavlja jednu od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5-C. Naime, projekt predviđa svega 3 km trase, a sve ostalo su objekti. Tačnije, dionica ima 13 tunela i 15 vijadukata, od kojih je najduži tunel "Ivan" 3.180 m, uz čitav niz drugih tunela dužine od 1.500 m, 1.200 m i 800 m, uz koje će se graditi veliki broj vijadukata.
Trhulj je dodao da je malo dionica u Evropi koje imaju gotovo 80 posto učešća objekata, kao što je slučaj s dionicom Tarčin - Konjic te da će ista biti veoma skupa za izgradnju.
"Prema financijskoj projekciji do 2015. JP Autoceste FBiH će imati višak prihoda, koje će osigurati mogućnost novog kreditnog zaduženja od 300 do 400 miliona eura, a njihova raspodjela ostaje na strateškoj odluci Vlade FBiH", kazao je Trhulj, koji je pojasnio da će se, tim u vezi, Vlada FBiH morati opredijeliti da li će sredstva koja su na raposlaganju JP-u Autoceste FBiH za nova zaduživanja usmjeriti za investiranje dionice Tarčin - Konjic u potpunosti ili izgradnju manjih dionica kao što su Počitelj - Mostar Jug i Donja Gračanica - Nemila, koja ima veliki promet i upola je jeftinija.
Trhulj je još kazao da će Direkcija tražiti kredit za izgradnju dionice Počitelj - Mostar, za koju je glavni projekt radilo Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH, a nakon potvrde informacije da su stečeni svi potrebni preduslovi.
On je dodao da je Direkcija u proteklom periodu intenzivno radila na rješavanju varijantnih rješenja za Počitelj.
"Prije otprilike mjesec dana uposlili smo šest novih inžinjera, od kojih su tri projektanta. Urađeno je pet varijanti bliskih rješenja mosta Počitelj i predložili smo Ministarstvu prostornog uređenja FBiH da sazovu stručni sastanak nadležnih institucija kako bi se izvršilo razmatranje urađenih varijanti i vrednovanje istih softverskim putem", kazao je Trhulj.
Kako je pojasnio, nakon odabira najbolje varijante, rješenje bi moglo izaći u javnost i pred Parlament BiH.
"Mislimo da je to velika pomoć Direkcije cijeloj FBiH, Parlamentu i Ministarstvu prostornog uređenja FBiH, posebno jer je to urađeno vlastitim snagama. To je ujedno potvrda da domaći inžinjeri mogu da se suoče s najzahtjevnijim izazovima i ponude kvalitetnija rješenja od najrenomiranijih kuća koje imaju velika iskustva u projektovanju", izjavio je Trhulj.
Nema komentara:
Objavi komentar