ponedjeljak, listopada 26, 2009

Postovani citaoci ovog Bloga Pomozimo ovoj porodici svojim doprinosom

Pomozimo ovoj Porodici

Bego, Nihada, petogodišnja Ajla i dvogodišnji Mihnet žive tuđoj kući, u vlastitoj bijedi, više gladni nego siti. Žive u selu Dabravine, šest kilometara od Breze.
U oronuloj kući koriste samo jednu prostoriju, najmanju, najmanje vlažnu i najlakšu za zagrijavanje.Struju imaju samo u toj prostoriji, vodu nemaju uopće. "Ja vode nemam, potok pijemo... Svake godine zaglavimo svečetvero u bolnici. Išao u Općinu žalio se, tražio...Nema vrata koja nisam otvarao," kaže Bego Dovadžija."Donesem vode s potoka, operem. Šta imam spremim, šta nemam šutim. Po cijelu noć ne spavam, nervoza...Šta da ti kažem...? Najgore mi je za ovu moju djecu....," priča Nihada Gljiva, Begina supruga. U braku su već 17 godina i nikada nisu živjeli teže. Svoj brak nikada nisu ozvaničili u Općini, jer nisu imali novca da plate matičaru.Petogodišnja Ajla, u rukama držeći velikog plišanog zeca, kojeg odmilja zove Skakavac, kaže da njaviše voli da se igra s psom Benjom i da, ako graha nema, voli jesti makarone:"Volim one velike makorone, ne volim one male... Baš mi se ne sviđaju. Volim pitu. Nekad zeljanicu, a nekad i sendvič pravim onako kako ja hoću." Ovim ustima i krompir je luksuz i tako je već 15 godina." Ako imam makarona kesu ili dvije to razvučem. Ako nemam šutim. Kažem joj (kćerki) da nemam, a njega sam dojila dvije godine, pa sam prestala. Dobila upalu, nisam mogla lijekove kupit. Što imam dinara dadnem njima za hranu... Svašta sam ispatila." - priča Nihada.Bego je bivši vojnik, prima 150 maraka mjesečno, kad naknada ne kasni. U međuvremenu je obolio od raka pluća, a tri djevojčice, trojke, izgubili su 2006. Umrle su nekoliko dana nakon rođenja na Pedijatrijskoj klinici u Sarajevu"Tri djevojčice rodila... Dala ime Hava, jednoj Amina, jednoj Fatima. - kriz plač priča ova napaćena majka. - Sve sam ih vidjela u bolnici u Sarajevu. Pitali su me jesam im ja majka. Došlo mi da ih udaram. Da im nisam majka ne bi došla da ih vidim."OFF: Sve što imaju, ako se to tako može reći, darovano im je. I bez obrazovanja, posla i egsistencije nitko im ne može zabraniti da žele imati vlastiti dom, a ako ne brinu što će sutra jesti, brinu što će biti s njihovom djecom. Žele samo smještaj i hrane toliko da budu siti.Svašta su ovi ljudi proživjeli i već ih je prilično obuzela apatija i pomirljivost. Kada pogledaju svoju djecu, ili kada Bego od bolova ne može ni ispred kuće izaći, maštaju o vlastitom domu, obilnoj trpezi, o rješenju, a sve se to svede na pomoć nekoliko susjeda i dječji doplatak od 10 maraka.Hrana, odjeća, novac ili kakav kućerak, bilo gdje, dobro bi im došli. Svi koji su u mogućnosti novac mogu uplatiti u UNICREDIT BANK na ime Nihada Gljiva. Broj računa je: 40263546000.

Nema komentara:

HVALA NA POSJETI BLOG ZENICA-GORICA NA INTERNETU